Choose topic / Choisissez le sujet

The birth of Art (La naissance de l'art)

 

On Youth Subcultures and Communicating Sustainability through Arts (Arts, Jeunes et Développement Durable)

 

some articles / quelques articles

Arts, Sustainability and the Youth / les Arts, le Développement Durable et les Jeunes

Model of cultural diffusion: subculture to lifestyle / Modèle dynamique de diffusion culturelle (en)

article in magazine TRIO (nl)

Full report (without appendices) / rapport-Mémoire d'IEP pour AIDA (en)

Project Presentation (on the website of AIDA) / Présentation du projet (site web d'AIDA, nl)

See the video of the workshop on Google Video (nl + en)

Ce rapport a été rédigé en 2002 pour le service de Communication de la Direction de l'Environnement de la mairie de Rotterdam. J'étais pour celà en stage rémunéré auprès du bureau d'études AIDA.

Le rapport (devenu mon mémoire d'IEP en 2003) a été suivi d'un workshop (voir article publié dans TRIO et reproduit ci-dessous) où j'ai présenté mes résultats et proposés des pistes d'actions aux participants, représentants des services de communication de différentes directions de la mairie de Rotterdam et organismes publics assimilés. Une simulation du workshop a abouti à un projet dans 6 établissements scolaires municipaux en 2003.

I wrote this report in 2002 for the communication department of the municipal office for the Environnement of the city of Rotterdam (in the framework of the consulting office AIDA).

Following up from this report, a workshop was organized, welcoming communication advisors (from municipal offices) to take advantage of the results of the report and simulate possible action plans allowing youngsters to communicate around Sustainability through artistic forms of expression. One of the simulations gave rise to a full-scale project with 6 schools in Rotterdam.

You can download the report, the article in TRIO magazine about the workshop, my model of cultural diffusion from subculture to lifetsyle and visit the link to the website of AIDA (with a streamed video of the workshop).